Proč se lámou nehty a jak jim pomoci?

Lámavé nehty - proč se lámou a co pomůže?

Jaké jsou příznaky, když se lámou nehty?

Když tělu chybí vitamíny a minerály, může se projevit několika způsoby:

– Slabé nehty, které se snadno lámou, značí špatné vstřebávání živin v trávicím ústrojí nebo nedostatek zinku a hořčíku.
– Třepící se nehty s bílými tečkami nebo drobnými čárkami jsou znamením nedostatku zinku, vápníku, křemíku či vitaminů A, E, C a skupiny B.

Seznamy v HTML:

  • Slabé nehty, které se snadno lámou, značí špatné vstřebávání živin v trávicím ústrojí nebo nedostatek zinku a hořčíku.
  • Třepící se nehty s bílými tečkami nebo drobnými čárkami jsou znamením nedostatku zinku, vápníku, křemíku či vitaminů A, E, C a skupiny B.

Jaké prostředky pomáhají proti lámavým nehtům?

Vitamíny a minerály pro zdravé nehty

Vitamíny a minerály Funkce
Zinek Zinek je životně důležitý minerál, který udržuje tělo v co nejlepším zdraví.
Železo Železo je nezbytné při produkci červených krvinek.
Vitamin C Vitamin C je dobře známý jako jeden z vitamínů, které si tělo nedokáže vyprodukovat.
Vitaminy skupiny B Vitaminy skupiny B jsou důležité pro celkové zdraví, včetně podpory zdravých nehtů.

Zinek, železo, vitamin C a vitaminy skupiny B jsou klíčové pro udržení zdravých nehtů. Zinek pomáhá udržovat tělo v optimálním stavu, zatímco železo je nezbytné pro produkci červených krvinek, což má vliv na zdraví nehtů. Vitamin C je známý svou schopností podporovat imunitní systém a také je důležitý pro zdravé nehty. Vitaminy skupiny B hrají roli v celkovém zdraví a mají vliv na pevnost nehtů. Je důležité zařadit tyto živiny do stravy pro prevenci lámání nehtů a udržení jejich zdravého vzhledu.

Velmi důležité! Nadměrné používání nehtového laku a neustálé odstraňování může oslabit nehty a způsobit jejich lámavost.

Příčiny lámání nehtů – co na to má vliv?

Ve velké míře může za lámavost nehtů i nahromaděný stres. Svou úlohu sehrává také špatná hygiena, nebo kontakt nejrůznějšími chemickými saponáty a nekvalitními mýdly. V krajnějším případě může být třepení a lámání nehtů způsobeno menopauzou či poruchou funkce štítné žlázy, kdy je kůže suchá, tedy i nehtová lůžka.

See also:  Jak zhubnout natrvalo a s úsměvem bez jojo efektu
Možné příčiny lámavosti nehtů Možné dopady
Stres Lámavé nehty
Špatná hygiena Třepení nehtů
Chemické saponáty a nekvalitní mýdla Lámání nehtů
Menopauza Porucha nehtových lůžek
Porucha funkce štítné žlázy Suchá kůže a nehtová lůžka

Význam nehtů pro naše zdraví




Nehty nám mohou dát najevo, že se něco děje s naším tělem. Z nehtů lze vyčíst například anémie, revmatoidní artritida, rakovina nebo kardiovaskulární problém. Změny na nehtech se většinou objevují se stárnutím, protože tak jako pokožka a vlasy nehty obsahují keratin a protein, který nám věkem ubývá.

Možné problémy Známky na nehtech
Anémie Změna barvy nehtů na bledou nebo žlutou
Revmatoidní artritida Vznik malých výrůstků nebo děr v nehtové ploténce
Rakovina Výskyt černých pruhů nebo skvrn pod nehtem
Kardiovaskulární problém Změny tvaru nehtů nebo vznik modrých skvrn


Jak dosáhnout lepšího stavu nehtů?

Výživa pro silné nehty

V jídelníčku by tak neměly chybět ryby, slunečnicová semínka, ořechy, olivový nebo sezamový olej. Tyto potraviny jsou bohaté na důležité živiny pro zdravé nehty, jako jsou omega-3 mastné kyseliny, zinek a biotin.

Vitamíny a minerály

Nehty se mohou mnohem více lámat kvůli nedostatku vápníku, který lze ale doplnit potravinovými doplňky nebo vhodnou stravou, nebo nedostatkem vitaminů C a B. Zahrnutí těchto živin do stravy může výrazně posílit nehty a předejít jejich lámání. Doporučené potraviny bohaté na vápník zahrnují mléčné výrobky, luštěniny a listovou zeleninu, zatímco vitamin C lze nalézt v citrusových plodech, broskvích a paprikách a vitamin B je hojně obsažen v celozrnných výrobcích, ořeších a semenech.

Živiny Zdroje
Omega-3 mastné kyseliny Ryby, ořechy
Zinek Slunečnicová semínka
Biotin Olivový olej, sezamový olej
Vápník Mléčné výrobky, luštěniny, listová zelenina
Vitamin C Citrusové plody, broskve, papriky
Vitamin B Celozrnné výrobky, ořechy, semena

Proč se loupou nehty na nohou?

Dobrý den, slézání nehtů může být způsobeno různými faktory, jako je nevhodný růst nehtu, promrznutí nehtu nebo fyzické poškození vlivem nárazu. Pokud se však jedná o slézání vícero nehtů najednou, zejména u malého dítěte, může jít o projev sedmé nemoci, známé také jako syndrom ruce–nohy–ústa. Tento syndrom je způsobený virem a může se projevovat horečkou, bolestí v krku, a vyrážkou na rukou, nohou a v ústech.

Pro potvrzení diagnózy je důležité konzultovat lékaře, který může doporučit vhodnou léčbu a poskytnout další informace o tomto onemocnění. Je také důležité dbát na hygienu, aby se zabránilo šíření viru, a zajistit dostatečný odpočinek a hydrataci dítěte. V případě jakýchkoli dalších otázek nebo obav je vždy nejlepší konzultovat odborníka.

Možné příčiny slézání nehtů Sedmá nemoc (syndrom ruce–nohy–ústa)
Růst nehtu v nevhodném směru nahoru Virem způsobené onemocnění
Promrznutí nehtu Projevuje se horečkou, bolestí v krku a vyrážkou
Poškození nehtu vlivem nárazu Diagnóza a léčba vyžaduje konzultaci s lékařem

Kde může zánět nehtů vést?

Dalo by se říct, že občasný akutní zánět nehtu je banalita, která při správné domácí péči zmizí zhruba do týdne. Jestliže se ale stav zánětu zhoršuje, případně se mírné příznaky vlečou příliš dlouho, je na místě návštěva lékaře, který vám pravděpodobně předepíše antibiotika či antimykotický krém.

  • Při prvních příznacích zánětu nehtu je důležité udržovat postižené místo čisté a suché.
  • Je vhodné nehtovou kůžičku pravidelně ošetřovat a zkracovat nehty na správnou délku.
  • Pokud se objeví zarudnutí, otok nebo hnisání, je nezbytné vyhledat lékařskou pomoc.
  1. Lékař může doporučit antibiotika nebo antimykotický krém k léčbě zánětu nehtu.
  2. Při užívání léků je důležité dodržovat pokyny lékaře a absolvovat celý průběh léčby.
  3. Pokud se příznaky zánětu nehtu nezlepšují nebo se dokonce zhoršují, je nutné opětovně kontaktovat lékaře.

Který vitamín chybí při vypadávání vlasů?

Pro zdravé vlasy jsou klíčovými vitamíny vitamín A, vitamín B (B6, B12) a vitamín C, které podporují růst vlasů a udržují je silné a lesklé. Dále je důležitý zinek, hořčík, železo, betakaroten a biotin, které napomáhají k udržení zdravého vlasového pokryvu. Správná strava bohatá na tyto živiny může mít pozitivní vliv na celkovou kvalitu vlasů.

Nedostatek těchto živin může vést k oslabení vlasů, lámavosti a dokonce i ke ztrátě vlasů. Je tedy důležité zařadit do stravy potraviny bohaté na uvedené vitamíny a minerály, jako jsou například mrkev, špenát, ořechy, luštěniny, celozrnné obiloviny nebo rybí maso. Doplňování těchto látek může být také vhodné prostřednictvím doplňků stravy, zejména pokud není strava dostatečně vyvážená.